Satellite firm stops Hezbollah TV broadcasts in Lebanon 
Hezbollah supporters gesture as they listen to their leader Sayyed Hassan Nasrallah via a screen - REUTERS/Sharif Karim/File
By

BEIRUT:  An Egyptian satellite company has cut the broadcast of Hezbollah’s TV station in its native Lebanon as relations between the small Mediterranean country and regional states hit a new low.

Al-Manar, the official station of the militant Lebanese Hezbollah party, went off air Wednesday morning.

Lebanon’s state news agency reports that the Egyptian satellite company NileSat informed Lebanon’s Information Ministry Tuesday of its intention to drop Al Manar’s broadcasts, saying they “provoke sectarian strife.” Two other Lebanese stations are expected to be affected by the decision.

Al-Manar is widely watched in Lebanon and is considered an authority on local and regional news. Its political reports openly favor pro-Iranian perspectives over pro-Saudi ones.

Hezbollah’s influence over Lebanese politics has prompted Saudi Arabia and its allies to retaliate through media sanctions.

Recommend to friends

Leave a comment